Розвиваючі ігри


ПСИХОЛОГІЧНІ ІГРИ ДЛЯ ДІТЕЙ: ГРАЄМОСЬ ВДОМА

 

     Ігри для дітей – це не тільки розваги. Для дитини гра – це основний вид діяльності. Вона допомагає їй розвиватися і пізнавати навколишній світ. Тому педагоги часто використовують психологічні ігри для дітей у вихованні. Деякими з таких ігор я хочу поділитись з вами.

     Психологічні ігри бувають самих різних напрямів: вони можуть бути спрямовані на розвиток пам'яті, реакції, кмітливості, уваги, уяви, музичного слуху... Вони допоможуть виявити лідерів у дитячому колективі, здружити і згуртувати колектив, подолати сором'язливість і розвинути впевненість в собі. Плюс психологічних ігор для дітей в тому, що дитина буде із задоволенням грати, навіть не підозрюючи, що в цей момент її виховують.

      Всі ігри, які будуть описані нижче, розраховані на дитину 3-4 років.

 

"Упертий ослик" - гра для сором’язливих діток.

     Не бійтеся, ваші діти не стануть від цієї гри маленькими упертюхами. Зате вона дасть їм досвід відстоювання своєї думки, допоможе трохи розкріпоститися. Пропонуєте дитині: давай пограємо у впертого віслюка. Ти будеш осликом. А я його господарем. Ослик у нас такий упертий, він зовсім не хоче йти по дорозі. То він тягнеться щипати травичку, то побачив метелика і біжить за нею, то влігся на дорогу. Наш ослик зовсім не слухає вмовляння господаря і не йде за ним. А коли господар просить його помовчати, раптом починає голосно кричати "Іа-іа". Дайте дитині кілька замальовок поведінки впертого віслюка або спочатку ви побудьте осликом. А потім поміняйтеся ролями. Під час гри, поцікавтеся у дитини: а який господар у ослика, чи дає він йому відпочити, може ослик пручається, тому що сильно втомлюється? А може він боїться свого господаря?

 

"Лялькові хованки" - працюємо зі страхом темряви.

      Грати можна вдень, але має бути приміщення з щільними шторами. Або ввечері, але тоді включіть нічник. Ховатися будуть ляльки і м'які іграшки. Як в добре освітлених місцях, так і в темній кімнаті. За кожну іграшку, знайдену в темній кімнаті дається 5 очок, а у світлій - 2 очки. У перший час, іграшку в темній кімнаті залишайте на видному місці.

 

"Генерал готує похід" - гра на розвиток зосередженості.

     Особливо підходить холерикам і сангвінікам. Генерал намічає план походу, сидячи за столом. Головне створити потрібну позу: лівою рукою підпирає голову, вказівним пальчиком правої руки ведемо по карті (можна покласти справжню, можна намалювати з дитиною свою). На обличчі повна серйозність (адже ми повинні виграти цей похід): нижня губа закушена, оченята примружені. Можна пограти не в генерала, а в мандрівника.

 

"Чарівник сну". Якщо у вашої дитини є проблеми з засинанням.

     Робимо разом з дитиною чарівну паличку. Гра проводиться з увімкненим нічником. Цією паличкою наш маленький чарівник торкається всього в кімнаті і говорить: "Шафа заснула, стілець заснув ...". Коли "заснуть" всі іграшки і предмети в кімнаті, дитина вкладається в ліжечко, торкається чарівною паличкою себе, примовляючи: "І я засинаю". Гасіть світло. Все, гра закінчилася.

КРАПЛЕТЕРАПІЯ

краплетерапіяЧим же корисна краплетерапія?По-перше, робота з різними кольорами привертає увагу дитини, робить заняття яскравим і цікавим. Малювати потрібно точно й акуратно, тому діти вчаться концентрації уваги та їх рухи стають все більш координованими.
По-друге, каплетерапія дозволяє діткам розвивати дрібну моторику, підготувати ручку дитини до письма. Розвинені пальчики зможуть правильно і зручно тримати ручку і виконувати різні завдання вчителя: малювати прямі ліній при копіюванні геометричних фігур і друкованих літер, вирізати ножицями необхідний контур.
По-третє, заняття краплетерапією можна використовувати в якості арт-терапевтичної техніки. Вони сприяють вираженню дитиною своїх проблем і переживань. Адже дуже часто маленька людина не може визначити словами, що вона зараз відчуває і, як наслідок, не може знайти вихід зі складної ситуації. Дитині набагато легше проявити себе, описати свою проблему будь-яким видом художньої творчості, ніж словами.
По-четверте, краплетерапія – хороший спосіб самовираження і підняття самооцінкитворчо обдарованих дітей: зрештою, хто з однокласників зможе похвалитися, що теж вміє малювати піпеткою?По-п’яте, краплетерапія розвиває у дитини творчу уяву.Для занять краплетерапією необхідний такий набір «інструментів»:стаканчики з кольоровою водичкою (у воді розведені акварельні фарби різних кольорів – жовтий, зелений, синій, червоний, коричневий, чорний і білий),
звичайні скляні піпетки з гумовими наконечниками,
дошка для ліплення із пластику білого кольору, 
губка з поролону (це «шапка-невидимка» для видалення зайвих крапель), 
листи щільного паперу, 
серветки для рук.
Основний принцип роботи полягає в наступному: дитина набирає піпеткою кольорову воду і «малює» крапельками на пластиковій дошці або папері.
Завдання краще поступово ускладнювати, так дитина вчиться малювати з крапельок більш хитромудрі фігури. На занятті дитина активно експериментує з водою, папером, кольором, губкою.
На першому занятті дорослий показує дитині, як малювати піпеткою плямки і краплі. Разом з дитиною вони вивчають кольори, форми крапельок і плям, знайомляться з персонажем усіх занять – Клякса.
На другому і наступних заняттях йде повторення того, чому дитина вже навчилась, але з ускладненням. Тепер з крапельок складаємо доріжки, по яких буде гуляти Клякса (її теж малюємо), будиночок, в якому живе Клякса, промальовуємо траву, квіти, погодні умови (сонце з променями, хмари, дощик, грозу).
Поступово дитина вчиться малювати великі і маленькі краплі, переносити краплі на інше місце.
На наступних заняттях крім усього перерахованого вище дитина малює сім’ю Клякси (тут добре обговорити взаємини в сім’ї самої дитини, особливо, якщо в них є проблеми).
Промальовуючи друзів Клякси, дитина експериментує з властивостями кольорів при їх суміщенні (друзі грають в Пірамідку).Якщо щось не виходить – не біда, адже є чарівна шапка-невидимка, надівши яку герой може зникнути з дошки (вбираємо поролоном краплі).Результатом роботи за методикою «Краплетерапія» є позитивна динаміка готовності діток до школи. У дітей підвищується самооцінка, вони стають уважнішими, а їх рухи скоординованішими. Крім того, діти вчаться бачити красу в кожній кольоровий краплині.
15 ЧУДОВИХ ІГОР З КРУПАМИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ


d0b8d0b7d0bed0b1d180d0b0d0b6d0b5d0bdd0b8d0b5-135
Грати можна будь-якими крупами, але все таки, краще починати з манки. Вона чиста, дуже дрібна, і не страшно якщо малюк її спробує. Вдавитися складно, у вуха і ніс засунути як скажімо горох чи гречку не вийде Трохи пізніше можна спробувати ігри з кукурудзяною крупою, а потім і з гречкою, квасолею і рисом.
Способи гри з крупами:
  1. Пальчиковий басейн – просто насипати крупу у велику миску, на столик або піднос і водити ручками, пересипати, набираючи в кулачки – це дозволить малюкові познайомитися з крупою. Можна малювати пальчиками доріжки, сонечко, інші малюнки.656584510d3a53c46d11dcb327512496
  2. “Купати” ручки в крупі – насипати в глибоку ємність якусь крупу типу кукурудзяної, і запропонувати малюкові занурити туди ручки, стискати і розтискати кулачки, пересипати з однієї ручки в іншу. А можна не тільки ручками, але і ніжками.25709058
  3. У цій же чаші можна закопувати іграшки, магнітики для холодильника, та ін. дрібнички. Запропонуйте малюкові пошукати їх і радійте, коли у нього вийде.
  4. Сипати по крупинках, як ніби солимо щось.
  5. Збирати крупу руками в баночку або мисочку, а краще – у формочки, якими наші дітки грають в пісочку.
  6. Крупу можна пересипати з однієї ємності в іншу. Пробуйте працювати ручками, пальчиками, совочком, ложкою, мірними стаканчиками. Десь з 1,5 років, а може й раніше, ваш малюк навчитися ложкою засипати крупу в баночку.x_9cae486e
  7. Якщо дати кілька круп, то можна порівнювати їх на дотик, за кольорами, формою і розмірами.
  8. А якщо змішати манку, наприклад, з квасолею, то можна пограти в казку про Попелюшку: запропонувати дитині перебрати квасолю, відокремивши “зерна від полови”. Тут можна скористатися ситечком – манка через нього просіється, а квасоля залишиться і її можна буде пересипати в окрему мисочку.
  9. У миску покласти білу і червону квасолю і сортувати їх за кольором. Непогано якщо є можливість запропонувати білу і червону мисочку.
  10. Крупи можна використовувати для пластилінових картинок і фігурок. Вдавлювати крупинки в пластилін одне задоволення.22_0
  11. Можна використовувати їх і в аплікаціях – посипати на клей.55716281_1267187878_plastilinskrup
  12. Або використовувати за прямим призначенням – варити кашку для ляльок. Але це вже ігри для більш старшого віку.
  13. Ще одна захоплююча гра. Взяти кілограма два гороху і засипати в дитячу ванночку. Малюкові неодмінно сподобається висипати туди горох, слухати, як він стукає об ванну, пересипати його ручками з миски в ванну і назад, нескінченну кількість разів вибиратися з ванночки і забиратися назад.
  14. А наостанок – зробити точковий масаж, тупаючи по гороху або крупі босими ніжками, зображуючи то слона, то зайчика (кому як більше подобається).
  15. Закінчивши гру можна взяти з собою залишки крупи на прогулянку і погодувати голубів або скласти всі окремо або в перемішку в баночку і відкласти до наступної гри.                                                 Дуже важливе зауваження: коли ваш малюк грає з крупами – не залишайте його без нагляду

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Чим зайнятися з дитиною під час карантину?